Pages

Monday 3 October 2011

Green Tea Snow Balls













我是在充境里工作,每天都要听二十个不同悲伤的病人病例。有的是天生的,有的却是后来社会境的各种因素造成病人患郁和精神分裂症。我没有什么神奇的法能一朝一夕把他治好,只希望在他住院的期间,有人们的心声,有人给他们一点快乐和希望。

几天前在dailydeliciousblog里看到了她的Balls of Happiness,我就期待我的休息日快到来,好让我能充充电,做个开心饼干,自己也可以开心一些,然后才能不断的去给希望和欢乐。不然我的电源就快要通通被吸完了还怎能继续给予啊。本来约好Jane和她的小朋友今天到我家来和咖啡的,怎知,她家里几个人都陆续病了,所以唯有把我们的约会押后。我的开心饼干就只好独吞咯!来一杯玫瑰花茶和好吃的绿茶开心杏仁球,我今天真是很开心很满足了。(p。s。加上今天买了很多东西,今天的shopping很有收获,有吃的,穿的和用的。我想很多女人都会因为shopping有收获而感到满足和开心)。




Ingredients:

100g  Butter
45g  Icing sugar
2tsp Green tea powder
A pinch of salt
35g  Egg white (about 1 egg white)
50g  Almond powder
100g  Cake flour
1/5tsp  Baking powder
Icing sugar for coating the cookies

Method:

1. ) Sift the flour with baking powder and green tea powder.
2.) Beat the butter with icing sugar and salt until light. Pour the egg white into the butter mixture, beat to combine, add the almond powder and beat with low speed until combine.
3.) Add the flour mixture beat with low speed until combine.
Warp the cookie dough with plastic warp and refrigerate for 30 minutes.
4) Preheat the oven to 170°C
5) Line the baking sheet with baking paper.
6) Divide the dough into 10g pieces, and roll into a ball.
7) Then bake for 20 minutes.
8) Let the cookies cool completely before coating it with the icing sugar.

详细步骤请参考