Pages

Friday 18 November 2011

Golden Pear Cupcakes




自从那天做了mini pizza cookies,用了那一丁点的marzipan之后,剩余的一直都在freezer等着下一个project。于是就成就了今天的金梨杯子小蛋糕。每次看到烘焙师傅用金粉来装饰蛋糕,觉得有一种华丽的感觉,可是我从来没有用过金粉于是很好奇的买了小罐的金粉回来试试。喜欢手工艺品的我当然觉得这个是挺好玩的玩意。我慢慢的将一颗一颗的梨子彩上金色,在加工后的梨子就变的华丽了许多。

今天这个frosting我是一个同事介绍给我的。因为她在几个月前去上了cupcake sugar icing 班,师傅介绍了这个给她们。 这个不含胆固醇的cream除了质地非常幼滑之外(好像McDonald’s Sundea),只需加上stabilizer打到硬挺就可以用了。做法非常简单,而且剩余的可以直接受入冰阁等要用时退冰就可再用。今天我又去了那家店里买东西,正巧有一位女士在问店员这个cream, 我很“鸡婆”的插把嘴,帮忙推销了一下哈哈!我不知道其他地方可不可以找到这个,但是因为蛋糕很松软就算搭上基本的whipped cream frosting 也可以一样可口。

今天就跟大家分享这个Golden Pear Cupcakes,也是来自同一本之前介绍过的书籍Cupcakes-a fine selection of sweet treats

Marzipan Pear (Refer to Mini Pizza Cookies)

Ingredints:
1 ½ cups  (165g) ground almond
1 ½ cups icing sugar, sifted
¾ cup caster sugar
1 egg white
¼ tsp almond essence (optional)
1 tbsp cold water
a few drops of yellow colouring

1) To make marzipan place all ingredients in a food processer and pulse until the mixture comes together to form a firm paste. 

2) Shape the marzipan into pear shape. Brush with edible gold powder and top with clove stick. Leave to dry overnight for later use.

Pear Cupcake

Ingredients:
150g unsalted butter, softened
100g brown sugar
2 eggs
1/4 tsp mocha paste (original recipe is without mocha flavour)
155g self-raising flour, sifted
125ml milk
135g tinned pears, well drained and chopped



1) Preheat the oven to 180°C.

2) Beat the butter and sugar together with electric beaters until light and creamy. Add the eggs, one at a time, beating well after each addition. Mix in mocha paste. Fold in flour alternately with milk. Fold in the pears. Divide the mixture evenly among the cases. Bake for 18-20 minutes, or until a skewer comes on clean when inserted into the centre of a cake. Transfer onto a wire rack to cool.

3) Beat the Dream Whip until firm peaks form (approx. 15-20 minutes)

4) Decorate with Dream Whip and top with golden marzipan pear. 


Reference: Cupcake, a fine selection of sweet treats, pg34





Dream Whip-好吃,好用价钱又便宜的frosting

这一小罐金粉,又要等什么时候再用呢?
没上金粉的梨子我也觉得可爱,老实说,我老公比较喜欢没上金粉的。难怪老公讲我不化妆比较美啦,原来梨子没上装他也觉得比较好。哈哈!