Pages

Monday 10 December 2012

Amaretti Cookies (意大利杏仁饼干)




当我看到这Amaretti Cookie (意大利杏饼干)的材料时,第一个在我脑海里的出现的就是“我很丑,但是我很温柔”这句话。怎么说呢。。单看材料方面,这个曲奇和法式美得不可高攀的马卡龙几乎相近,但是Amaretti曲奇却是如此朴素,没有华丽的外观但是却胜在做法几乎接近“零“难度,外脆内软的口感,充满杏仁香味,我怎么不可以联想到我很丑,但是我很温柔(我很好吃)这句话呢。

完成面团,上下真的不费两分钟的时间,这样的饼干,不需费思量,想什么时候做就做,造型也不花心思,就随意捏一捏成圆球,然后压上干果,洒上糖粉,就是一颗颗,香喷喷的Amaretti Cookie 了。当然,有些食谱也将蛋白打发至中性发泡,才混入糖和粉,但是不想麻烦的话,大可直接将所有材料混匀既成面团。我两者都试了, (杏仁口味的用直接法,榛子口味的我事先将蛋白打发),其实口感也没多大的差异。

参考了多个Amaretti Cookie的食谱,总觉得糖份很多,很甜的感觉。第一个杏仁口味的我已大量减少糖份但是还是甜,所以在榛子口味的曲奇,只用了一大匙的糖和一大匙的蜜糖,别忘了,外层还要裹上一层糖粉的哪!所以尽量将曲奇面团的糖粉减减减。。。

这个雪花斑斑似的曲奇,给Xmas Cookie Jar里增添几分气息哟!

Ingredients:

        100g almond meal
        1Tbsp caster sugar
        1 Tbsp honey
        1 egg white
        1/2 teaspoon of vanilla extract
        Icing sugar for dusting
      
        Topping:
Almond flakes/ silvers
      
METHOD
1 Preheat oven to 160C and line baking sheets with parchment paper.
2 Combine all ingredients together to make into smooth dough.
3 Make the dough (abt 10g) into small ball shape and arrange some almond flakes (or almond silver) on top and slightly press it down in the center. Place the cookie balls on the parchment paper and dust with icing sugar.

4 Bake for 20-25 minutes or until golden brown. Cool completely before serving. They will be slightly chewy at first, but they will be nicely crispy as a day or two goes by. Store in a cool, dry place.

(Note: I substitute another batch of my cookies with hazelnut flour, taste delicious too..)

Recipe adapted from: Simply Recipes